"Niczyje życie ani mienie nie może być bezpieczne, kiedy obraduje parlament."
Prof. Tadeusz Tyszka
Prezydent Centrum im. Adama Smitha w latach 2000-2002.
Specjalista w zakresie psychologii ekonomicznej, teorii decyzji, zachowań konsumenckich i zarządzania ryzykiem. Wykładowca w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Ukończył psychologię na Wydziale Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego (1966). Stopień naukowy doktora otrzymał w 1971 r., habilitował się rok później. Był pracownikiem naukowym na Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Wrocławskiej oraz w Polskiej Akademii Nauk. Brał udział w pracach licznych zespołów badawczych jako ich kierownik, m. in. w badaniach WSPiZ: „Przywiązanie do marki w wyborach konsumenckich i wyborach politycznych” (1998-2000), „Uwarunkowania Przedsiębiorczości i stosunek ludzi do ryzyka” (2002-20005), „Poznawcze i emocjonalne podstawy wyborów konsumenckich i politycznych” (2003-2005). Pełnił funkcję kierownika Centrum Psychologii Ekonomicznej i Nauk Decyzyjnych oraz Katedry Psychologii Ekonomicznej WSPiZ w Warszawie.
W latach 1998 – 2001otrzymał Subsydium Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej.
Autor wielu publikacji naukowych, monografii, opracowań i artykułów w czasopismach krajowych i zagranicznych. Jego najnowsze prace to m. in. wraz z A. Falkowskim Psychologia Zachowań Konsumenckich (GWP 2001); wraz z Zaleśkiewiczem Racjonalne Decyzje: Pewność i Ryzyko (PWE Warszawa 2001); Psychologia Ekonomiczna (redaktor, GWP 2004).